Sunday, December 23, 2012

aku dan hidup..

bismillah, alhamdulillah, dah lame tak post ape2 dcni, tibanya hujung semester kedua tahun kedua, pengajianku di uiam, banyak perkara yang aku dah blajar, sedikit sebanyak tentang realiti hidup, perhubungan, persahabatan, ya, kadang kala terasa pahit, kadang kala terasa manis, kadang dibawah, kadang diatas, dan kerapnya dibawah, tapi aku tahu, ALLAH ingin mengujiku, ye, skeg dah naik pangkat jadi presiden nasyid kelab, tanggugjwab besar pulak kena galas, aku cuma untuk memahami ujian yang ALLAH bagi, kalau boleh aku nak lari dari berjumpa dengan masyarakat, tapi apa yang ALLAH bagi, sebaliknya pulak, dapat pulak aku belajar dalam komunikasi massa yang melibatkan "pergaulan" aku dengan masyarakat. aku rasakan diri aku tak layak untuk bersama dengan mereka, sebab aku tak setaraf mereka, mereka punya harta, mereka punya wang, mereka punya ilmu, mereka mampu untuk berumah tangga, tapi aku....baiklah, aku serahkan pada Allah andai itu yang ditakdirkan, aku byangkan diri aku pada tahun 2017, seorang yang dah berkerjaya, berkereta, berumah tangga.... (maybe) .... yang nie aku tak pasti, aku seorang pendakwah/ penasyid yang berjaya, berkerja dimedia sepenuh masa, kereta aku, honda city, rumah bujang, tggal kat ipoh, hehe. .... ini aku lagi 7 tahun akan datang ,sebelum aku tutup nukilan kali nie, nie situasi aku sekarang ... masih pelajar tahun dua, semester 2, duduk sorang2 kat hs cafe, dekat meja yang ada cermin, dekat dgn plug, melihat bakal zaujahku yang lalu lalang, opps , telbih suda, smuga ada masa untuk aku update lagi ... l^_^lv

No comments:

Post a Comment