Sunday, August 14, 2011

new post

assalamualaikum, salam mahabbah buat shabat2, jugak pengunjung yg sudi menjengah blok ku walau seketika, kali nie nk kgsi sdikit sbnyak kisah hdup aku spnjang cuti sem aku kali, ramadhan semakin bertambah hari, hari nie dah 14 ramadhan, hari ke 14 buat semua umat islam berpuasa, hari-hari aku tak banyk aktiviti yg dpt aku isi, kdgnya bnyk dhbeskan dgn tidur2 yg hmpir mbuatkan aku pitam, ptgnya aku akn tlg siapkan hdangan bbkan puasa d masjid, tu je la aktiviti yg aku dpt buat setakat nie, dah masuk ramadhan ke 14, aku masih lgi risau sbb hati aku nie blum tenteram, masih ada yg x kena dgn amal2 ibadatku sepanjang ramadhan, mendengarkan alunan bacaan al-quran oleh imam, sedikit menjernihkan hati aku yang hampir lupa ntuk mengulang kembali hafalan2 ayat suci al-quran yg dlunya kerap kali bermain dibibirku, melihat kepada jemaah2 yg khuhu' melakukan ibadah2 mereka, hati ku sedikit tersentuh kerana diriku tak mampu ntuk beribadat seperti mereka, alangkah bertuahnya mereka kerana diberi kekuatan ntuk melakukan ibadat2 sebanyak mungkin,sedikit terkilan dengan diri sendiri, bnyk nya aku mghbiskan msa aku ntuk mengingati hal2 dunia hingga terlupa akan adanya hari akhirat sana, hidup aku yg penuh dengan hipokrasi, lakonan, yg aku buatkan semata2 untuk menjadi sebahagian dari rakan2 dan teman2, aku terpkasa menjadi seorang yang penipu semata2 menjaga hati org sekelilingku, seribu kemaafan aku mohonkan, kerna terpaksa berbuat demikian, syukur ku dengan apa yg telah Allah beri, aku jugak manusia, punyai harapan, angan-angan, cita-cita, keinginan, emosi, perasaan,tapi semuanya terpaksa aku simpan, kerna aku masih belum berpeluang ntuk luahkan, aku akan berusaha, mencari ruang,dan peluang untuk diri aku dpt menjalani kehidupan seperti manusia biasa yang dapt berseronok dan bergembira dengan keindahan ciptaan tuhan, sekian ntuk kali, ini, slam ramadhan. selamat berpuasa :)

No comments:

Post a Comment